Toronto'da Olmazsa Olmazlar Listesi-1

Bu 


Merhaba,

Vize islemleridir, gocmenlik,ogrenci vs Kanada'ya geldiniz veya gelecekseniz

Bugun Toronto'ya geldiginizde olmazsa olmazlardan biraz bahsedecegim :)

 1-Metropass

metropass toronto 2017 ile ilgili görsel sonucuBu elimde gordugunuz kart varya iste sizin tum yolculuklariniza eslik edecek :) Bu kart sayesinde 1 ay boyunca tum toplu tasima araclarini kullanabiliyorsunuz.Surekli okula veya ise giderken otobus ve metroyu kullananlar icin olmazsa olmaz.Suanki fiyati bizdeki adiyla Tam :) 146.5 , Ogrenci 116.5 dolar. Tek gidis 3.25 dolar oldugu dusunulurse baya bir avantajli oluyor.Ogrenci kimliginizle burada bir metro duragi var Sherbourne oradan ogrenci karti aliyorsunuz bir sefer ondan sonra her ay istediginiz bir metro istasyonundan metropassinizi alabilirsiniz.Bazi okullarda ay sonlari satiyorlar bu karti.
                                                                                                                                                                 2-En Sevdigimiz! Kisliklarimiz


Hep soyluyorum, Izmirli'nin Kanada gunlugu yillardan beri neredeyse nesilden nesile okutulacak bir hikaye haline geldi.Kabul ediyorum soguk ve kis uzun suruyor fakat o kadar da degil merak etmeyin..Bu yuzden sizi isitacak cok kalin mumkunse kaz tuyu bir mont, soguga dayanikli bir bot,iclik,kulaklik sizin uniformaniz gibi olacak.Bunun icin evet biraz para harcayacaksiniz.Aslinda kur bu kadar yuksek olmasa burasi bunlarin cenneti fakat Turk Lirasina cevirince dedigim gibi biraz para harcayacaksiniz. Montun 1.000 dolar olani da var 80-150 dolari olani da , -40 lara dayanikli botlarda 80-150 dolar arasi..Icligi de Turkiye'den pazardan alirsiniz artik benim gibi :) 
  3-Mutfak Esyaları
Ben Turk kahvesiz yapamam diyenlerdesiniz, Türk kahvesi alın yanınıza.Ha ben çaydanlık,cezve,tost makinesi falan getireni de gördüm haksız bulmuyorum ama zaten bagaj hakkı kısıtlı oldugundan bunlari getirmeniz biraz zor.Ama bizde bu kafaya koydugumuzu yapma huyu varya gerekirse coraplari caydanligin icine sokma kiyafetleri tost makinesine sarma suretiyle getirebiliyoruz.                               
  4-Rakı
Ickiyle ozellikle araniz rakiyla iyiyse size kotu bir haberim var.Raki burada altin degerinde...Fiyatindan ote bulunmuyor her zaman..Cogu zaman burada rakisi olan arkadaslariniza hadi mezeler benden raki senden seklinde tekliflerle hafiften yalvarma durumlarina girebiliyorsunuz :) Gumrukten de 1 siseydi yanlis hatirlamiyorsam gecirebildiginiz icin raki zulasi olan arkadaslarinizi daha cok seviyorsunuz burada :) Bir de sigara cidden pahali
 5-Bir takim app.ler







Google Map en yakin arkadasiniz olacak bir sure.Zaten burada cok fazla yeni gelen var ki yollarda caddelerde genelde ellerinde cep telefonu yol adress arayan bir suru insan goreceksiniz sizin gibi :) Ayrica sozluk baya isinize yarayacaktir.






Bekar arkadaslar icin online chat app.ler sosyallesmek icin baya aktif kullaniyor. 'Yaaaa bunu aslinda ilk kez kullaniyorum normalde isim olmaz. ingilizcemi gelistirmek icin kullaniyorum gibi bahaneler arkasina siginilsa da niyeyse hep Turk Turku buluyor..Kismet iste :)

Bunlarin disinda ilac getirin diyenler de oluyor..Fakat benim okuldan dolayi sigortam oldugundan ve burada da baya etkili ilac ve vitaminler bulabildigimden ihtiyac duymadim.Ozel olarak kullandiginiz bir ilac yoksa benim fikrime gore gerek yok.Bu havalar icin ozellikle vitaminlerle de araniz cok iyi olacak...

Simdilik aklima gelenler bunlar ama bunlar da ilk geldiginizde size simdilik yetecek seyler :)

Sevgiler





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder