Banka Muduru Olmak mi Asci Yamagi mi ?


Evet artik iyiden iyiye asci olma yolunda ilerlerken hem de baska bir ulkede, simdi simdi diyorum vay be Arzu harbiden mutfakta calisiyorsun asci oluyorsun kizim diye :)

Zaman zaman kiyaslama yapiyorsun elbette dile kolay 13 sene bankacilik yapmissin..Iki farkli hayat baktiginizda..

Bugun bu iki farkli meslekten ve ikinci hayatimda neler farklilasti ondan bahsetmek istiyorum.

Oncelikle saatlerce dolabin onunde ,onca kiyafetin icinde offf giyecek hicbirseyim yok ki yarin ise ne giyecegim derdi yok artik :) Giy uniformani bitti gitti..uzun uzadiya makyajda yapmiyorsun ise giderken miss..

Ayni sekilde eger insan kaynaklariyla veya gm ile gorusmuyorsan mulakat icinde takim giyme gibi bir derdin yok, giy kot- t-shirt kimse takilmiyor boyle seylere.



Birlikte calistigin insanlar heryerde aslinda sansla alakali, ancak ne bileyim insanlar daha samimi daha sicak geldi..Buyuk buyuk yarislar yok mutfakta..Ooo yeni bir kiz geldi, kimbilir kimle neler yapti da buraya geldi denmiyor..Ya da biri basladi kesin yakinda sous-chef (sef yardimcisi) veya executive chef olur bu yalakalikla denmiyor..Cunku hersey senin yetegine bagli ve tabi zaman icinde kazandigin deneyimlere ve kendine kattigin seylere..Vardir illaki burada da bir yaris ben daha yolun basinda oldugumdan zaten en once okul bitirine kadar deneyim kazanma derdindeyim ama hissetmedim de digerlerinde acikcasi.

Yemege de para vermiyorsun bu muthis, hatta bir sure sonra sana gercek tadi veremeyen yemegi bile yemek istemiyorsun .Disarida cok ozel bir yer ve tat degilse yemek yeme aliskanligim son buldu. Hele alisveris merkezlerinde olan, fast food falan imkansizlasti diyebilirim.

Bankacilikta bir hizmet ve urun satiyorsun, Yemekte aslinda sunumuyla birlikte bir hizmet ve urun,Ancak senin yarattigin bir urun, ki bu muthis birsey..Tabaklarin hazirlanmasi,servisi,sunumu herseyi aslinda yine bir takim calismasinin urunu ama senin yaratimin var icinde, senin yetenegin..Hele buyuk organizasyonlardaki 500-600 kisilik menulerin hazirlanmasi her aniyla cok etkileyici bir seremoni, bir sanat ve takim calismasinin harika bir ornegi..
Bankacilikta ozellikle son zamanlarda sen bir kuklasin ve bizim dedigimizi yapacaksin bizde seni sahte bir sekilde basariymis gibi yaptigin surece tebrik edecegiz aslinda bu senin ve takiminin yaptigini herkes yapar,siz sadece bir hicsiniz hissiyati beni cok rahatsiz ediyordu,

Tabiki executive chefine kendini ispat edeceksin ama istesende dekolte giyemezsin, karsisinda dansoz gibi oynayamazsin, ah chefim ne yakisiklisin ne guzelsin diyemezsin, uctuk kactik havalara zipladikla da olmuyor, chefim bugun 20 tane muthis tabak hazirladim, yarin 25 tane obur gun 50 tane diye kafadan atmasyon rakam vermek, bu hic olmaz. Cok calisacaksin, cok okuyacaksin, cok deneyeceksin , cok kendini gelistireceksin ki biryerlere gelebileceksin.

Ellerin bicak kullanmaktan su toplayacak, bazi yemeklerin istedigin gibi olmayacak tekrar yapacaksin, sadece tabagina az birsey koyacagin bir sosu yarim saat cirpacaksin,..Haftasonu sabahtan aksamin bir vaktine kadar calisacaksin...Eger en sonunda o sunumdan sonra insanlarin senin hazirladiklarini yediginde o memnuniyet ifadesini gormek, kendi hazirladigin tabaga asik olmak seni heyecanlandiriiyorsa chef olmak muthis bir sey :)

E tabi isin birde maddi boyutu var..12-13 yillik deneyim sahibi oldugun bir sektorde elbette daha iyi para kazanabilirsin..Mulakatlarda bana en cok sorulan soru nicin finans alanina devam etmedigim cok daha rahat ilerleyebilecegimdi.. Ozlemedim..gercekten ozlemedim...Bu saatten sonra yaparsam kendi isimi yaparim onun disinda iyiyim..Tabi suan en bastan basladigimdan istedigim onceden kazandigim paralari kazanmiyorum fakat para kazaniyorum onemli olan da bu..Ha birde soyle birsey var asla bu sektorde is bulamama gibi bir derdin olamaz..Ama az ama cok, ama deneyimli ama deneyimsiz kesinlikle dunyanin heryerinde bu meslekte is bulabilirsin.

Mutfakta da hazirliktan-sunuma kadar ozellikle yogun zamanlarda stres oluyorsun elbette..Ama bu stres kesinlikle ozellikle son donemde insanlarin psikolojisini bozan sekle gelen Turkiyedeki bankacilik sistemindekine benzemiyor..Bedenin yoruluyor ama o hem beden hem ruhun yorulmasi kesinlikle bambaska birseymis, isin icinden cikinca daha da anliyorsun..

Ve inanmazsiniz bankacilikta ogrendigim birsuru seyi mutfakta calisirken kullanabiliyorum.Domates dograrken bankaciligin neyini kullaniyorsun diyebilirsiniz :) Mulakatlardan gecememe sansiniz yok bir kere, o kadar musteri ziyareti, assessment su bu derken kendinizi ifade yeteneginizin inanilmaz gelistigini farkediyorsunuz.Ayrica takim calismasi, yonetsel beceriler ve insanlarla kolay iletisime gecme, kriz aninda sogukkanli olabilme ve alternatif cozumu aninda yaratma hep bu deneyiminiz sayesinde oluyor..Siz ne kadar da en alt seviyeden baslarsaniz baslayin bu deneyim size insanlarin cok daha farkli yaklasmasini sizi cok daha farkli bir yere konumlandirmasina sabep oluyor..

Hala annem kizim senin ne isin var mutfakta, cheflikte falan duzgunce yok mu orada bankacilikla finansla,yoneticilikle falan ilgili bir sey onu okusana, ya da cik gel orada banka buyuk sirket falan olmuyorsa desede :) Yarin yaptigim cumartesi disari cikma plani, haftaya yapacagim seyahat plani bu iki hafta isyeri cok yogun olacak ve chefin ekstra shift eklemesiyle iptal olsada, ellerim evde ve isyerinde pratik yapacagim diye su toplasada, o yorgunlukla bir de hala okumaya arastirmaya devam ederek bilgisayar basinda uyuyakalsamda insanin yaraticiligini kullanmasi cok farkli bir duyguymus..

Kimse ben sunu yapamam bunu yapamam dememeli, ben evde bardak kaldirmaz, evde yemek yaptigim zamanlari parmakla sayardim..Ben Kanada'da Chef Training programina kayit olacagim dedigimde en yakinlarimin yuz ifadesini gormenizi isterdim..:)

Sadece siz kendinizi nasil bir yasamda nasil bir iste mutlu hissedersiniz ona karar verin yeter,,

Ileride diyelim baska bir is yapacagim ne farkeder, bunlari ogrenmek ogrenmeye devam etmek beni oyle gelistirdi, oyle farkli bakis acilari kazandirdi, kendimi oyle ozel hissettirdi  ki bu bile yeter bana..

Sevgiler,





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder