Plaza Diline Ithafen

Simdi Toronto’da  toplamda 1 yil kaldigima gore plaza Ingilizcesi adli yazimi yazabilirim diye dusunuyorum..

Ben Ankara’da dogup buyudum..Hafiften pelteklik, birazda kirik bir Angara aksanim vardir 😊  Neyse efendim, bir sans oldu firsatlar da daha fazla olur diye Istanbul’a geldim..Zaten seviyorum da yeni yeni seyler yasamayi, yeni duzenler kurmayi..

Basladim bir plazaya..Sunu set edelim, at the end of the day bu proje yurumez, benim icin fine , mustlarimiz, to do list toplantilari, loyalty, cost-income  falan havada ucurken Ingilizceye de ilk adimimi atmis bulundum..Hayir 1 sene hazirlik okumustum simple present tense falan birseyler vardi yani oyle bos degilim fakat olur da bir Ingilizce kelime kullanip onu da yanlis telaffuz edersen tum gun dalga konususun..Ama bir gun bir bolge ziyaretinde o zamanki bolge mudurune iste birseyler anlatmaya calisiyorum o da beni sallamiyor bir anda ‘yani bunu drop edicez’ dedim..Soyle bir dikkat kesildi bi notlar falan..sonra odadan cikti, ajandasina baktim ne yazmis diye..Aynen su yaziyodu Drop= anlamini ogren, toplantida kullan..Iste canim benim dedim, Ingilizce boyle birsey 😊


Bir de cikti basima iste ‘ingilizcen olmazsa yukselemezsin’, ‘ingilizce must’ , ‘yani Turkiye’deki kurslari bilemiyoruz yani Ingilizce icin yeterli mi’ falan filan.. Gerci biz herzaman kendini gelistiren, egitenlerin arkasindayiz bravo sozleriyle Ingilizce ogreneyim kendimi gelistreyim 6 ay Toronto'ya geleyim diye verdikleri izinin , donusundeki 15 gun icinde isten  atilmamla son bulan advanced seviyesindeki Ingilizcem simdi ayip olmasin diye boyle yaziyorum elimde patladi (siz anladiniz 😊)..Cektigim krediyi de kapatinca kus kadar kalan yillarin emegi tazminatimi da cebime koyup  eeee ben bunlarla mi ugrasicam diye tekrar geldim Toronto’ya..

Simdi buralarda muthis olmasa da is ve okul hayatimi Ingilizce konusarak idame ettirebilecek kadar bir seviyeye gelip, ne evim var ne arabam tum parami da buna harcadigima gore konuyla ilgili birkac soylemek istedigim sey var 😊
1-Kimsenin telaffuzunu sacma sapan duzeltmeye kalkmayin..Zaten asiri dil yeteneginiz olsa bile anadili ingilizce olan ulkelerde dogup buyumediginize gore hepimizi aksani olacak..Ulan Kanadalilar Amerikalilar soylediklerimizi anlarken, ne dedigimi anliyorsan sorun ne neyle dalga geciyorsun.
2-Vayy be ne guzel Ingilizcesi var su Instagram postuna bak dokturmus vallahi dedigim insanlar megerse google dan araklamiyor muymus o sozleri..
3-Bak guzel kizim devlet lisesinde okumussun, acikogretimden mezun olmussun..(Kucumsemek icin degil sadece insanlara tepeden bakan bazi kisilere soyluyorum..) Bravo  bir sekilde iyi bir goreve de gelmissin de  ozellikle sahadan olan insanlarin yaninda calisma arkadasina ‘Ipektossss, I need you canim 5 dakikaya geliyorum’ demek senin neyine.
4-‘Must’ demek mustli cumleler kurmak aslinda biraz burada gorgusuzce ve kaba olarak nitelendiriliyor bil istedim…
5-Hayir Turkcede de/da ayrimi olayina kadar takiksan neden Turkce cumlelerini yari ingilizce yari Turkce kuruyorsun??
6-Mesela, anlarim cok uzun yillar ingilizce konusulan bir ulkede yasamis Turkiyeye de geleli 1 hafta olmustur..Turkcesini hatirlamayamazsin o an Ingilizcesini soylersin cunku beyin adaptasyonu var..Peki onun disinda niye boyle yuvarlaya yuvarlaya ingilizce kelime soylemeye kasiyorsun 😊
7- Bu bir yabanci dil..Insanlarin daha cok bilgiye ulasabilmesi, yurt disiyle isi varsa veya da kisisel hobi herneyse bir sekilde ogrendigi veya ogrenmek istedigi Turkce disinda baska bir dil..Hani bunu yukardakiler asagidakiler gibi bir ayirima sokan tek insan grubu var dunyada onlar da Turkiyede yasiyor diye dusunuyorum 😊
8-Ayrica Ingilizce bilmeyen ve Turkiyede yasayan insanlarin yaninda Ingilizce birseyler paralamak cok komik duruyor..
9-Uluslarasi bir sosyal medya fenomeni olmak, likelarinizi arttirmak gibi bir derdiniz yoksa, tum dunyanin bilmesi gereken bir konu hakkinda degilse veya arkadas listenizde 5 yabanci 995 Turk arkadasiniz varsa  nicin ingilizce post paylasiyorsunuz bana bunu biri soylesin.. bunu da yazdigim icim valla baya #happy oldum 
Ingilizce guzel dil, cok isinize yarayan bir dil..Firsat varsa ogrenilmeli kesinlikle aldigim en guzel kararlardan biri..Oyle atla deve bisey de degil, ustun bir yetenek falan da..Parasini verince herseyde oldugu gibi catir catir ogreniyorsun 😊 Nasil ki Turk Dil Kurallarini bazen kaciriyorsam, ingilizce grameri de bazen kafama gore kullaniyorum..Kelimeleri bazen yanlis soyluyorum..Adam da öldürmüyorlar, gayette basarılı bir sekilde calısıyorsun okuyorsun falan bu sekilde..Yemin ederm Türk biriyle İngilizce konussam daha cok kasarım..Ama su isin afedersiniz sacma sapan b.kunu cikartmayin allasen 😊

Have a nice day 😊

Arzu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder