Kanada'da Yeni Nesil Turk Anneler

Anne olunca anlarsin denilen o duyguyu cocugum olmadigi icin anlayamasam da anne olan arkadaslarimin oncesine nazaran daha anac, daha duygusal, daha sabirli, daha sevgi dolu,olaylara daha sakin ve daha farkli baktiklarini gordukce anneligin bir kadina ne guzel seyler kattigini anlayabiliyorum...

Kanada'da yasamaya karar verdigimde ben de herkes gibi buradaki yasamla ilgili bloglari, videolari arastirirken, evlerini satip Kanada'da bir kasabaya gelen bir Turk annenin bloguna denk gelmistim.Adini hatirlayamiyorum suan bulamadim..Bir yazisinda 6 yasindaki oglunu tekvandoya yada dovus sporlarindan birine yazdirmak istiyor, Cocuk diyor ki 'anne sen benim baskalarina zarar verme ihtimali olan bir sporu yapmami istemezsin sanirim.Ben farkli bir spora gitmek istiyorum' diyor. Iste, biz oyle kendimizi korumamiz etraftan zarar gelir diye hep daha guclu olmak zorunda birakildigimiz icin burada bazen boyle afallayabiliyoruz. Varya meshur anne lafi ben sana guveniyorum evladim, etrafa guvenmiyorum onun kokeni bizim memleketten cikma galiba :)


Bir de bana seninki de buyuk cesaret diyorsunuz...Buraya geldigimde tanistigim annelerin cesaretleri yaninda benimki hic kaliyor bazen...Muthis bir isi, iyi bir kariyeri, havuzlu siteleri birakip burada once dil ogrenmeye, sonra da herseye yeniden baslayip hayatlarini idame ettirmek icin bir cok iste calisan, bir yandan annelik,eslik gorevlerini yerine layigiyla getiren ve yasam kosullarini cocuklarina hissettirmemeye calisarak yeniden iyilestirmeye calisan yeni nesil Turk anneler  var son donemde burada...Tek istedikleri cocuklarinin geleceklerini daha farkli kilmak...veya onlara secebilecekleri bir kac alternatif sunabilmek adina..

20 aylik bebegini aktarmali 15 saat getirdikten sonra, 1 tencere 2 kasik, yarim ingilizce ile bu yerlesme surecinde cocugumu ya yanlis beslersem yada nereden ne bulabilirim diye gunlerce dert eden ulkelerinde yuksek kariyer sahibi burada herseye bazen yeni mezundan daha beter durumda baslamak zorunda olan anneler var burada...Belki o 20 aylik bebek 20 yasinda keyifli bir hayat yasayacak, iste o cocugumun en iyi gelecege,en iyi egitime, en guvenli yasam alanlarina sahip olmasi hissiyati var ya, o her turlu engeli ve,siniri asacak gucu veriyor sanirim...Buradaki anneler hem okuyan, hem okutan anneler oluyor genelde..Kendilerine bambaska gelisimler saglarken, 30'dan sonra 40'tan sonra tekrar yasama basliyorlar,.Ingilizce ogrenmeye calisiyorlar, is bulmaya calisiyorlar, universite okuyorlar, evde calisiyorlar, cocuklariyla ilgileniyorlar..Belki de cocuklariyla birlikte tekrar buyuyorlar gibi..Bazilari bir sureligine ayri kalmak zorunda kaliyorlar, once ben geleyim cocuk madur olmasin diye..Orada da babalar, anneanneler. babaanneler, halalar.teyzeler bir sureligine annesinin yoklugunu hissettirmemeye calisiyorlar..Anne burada yepyeni bir bir kulture yasama dile alisip, bir yani ozlem, bir yani caba bir yani guclu olma derken daha da buyuk hayranlik uyandiriyorlar...


Bu resimdekiler de benim Toronto'daki arkadaslarim Elif ve Nazli..Elifle birlikte Chef programinda birlikte ayni okuldayiz.Iyi bir firmada guzel bir isi varken 1 sene once geliyor Toronto'ya.. 2.5 yasindaki Çakıl suan Turkıye'de baba, anneanne ve dedeyle..Elif burada duzeni oturtup, onun icin kres,okul, ev ayarlayabilene kadar bir suredir ayrilardi, bu yaz sonu artik beraberler..Nazli'da bir bankanin sube muduruyken ehhh diyip ayrilanlardan..O'da 3-4 ayligina dil okuluna geldi..Burayi daha iyi anlarim, cozerim en azindan buyuk risk almayalim bir anda diyerek yumusak bir gecis yapiyor suan..8 yasindaki Ruzgar'la bu kadar uzun sure olan ilk ayriliklari..Her gun alarmlar burada sabaha karsi kuruluyor saat farkindan dolayi, servis saati, uyuma saati, uyanma saati, yemek saati..geceleri gunduzlerine karismis, bir yandan adaptasyon ama gozler de dolu dolu..Ilk kez bugun ayri gecirdiler anneler gununu mesela..Daha o kadar cok ki boyle hikayeler burada...

Bir yandan Tukiye'de cocuk yetistirmeye calisan arkadaslarima bakiyorum, onlarin isi buradakilerden daha mi zor daha mi kolay inanin kiyaslama yapamiyorum..Ve onlara da ayri bir sekilde buyuk hayranlik duyuyorum...


Annelik guzel duygu,zor duygu, sevgi dolu ,ask dolu, emek dolu bir duygu vessellam...

Yasasin anne olmak...:)

Gununuz kutlu olsun!

Sevgiler,

Arzu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder