Hayaller Gerceklestirmek Icin Degil midir ?

Eskiden koylerde ve koylulerde para olmadigi icin (simdi de pek oldugu soylenemez ya) imece cok yaygindi.Hatta ortaokulda bir sinav sorusuydu benim imece nedir diye...

Modern cagda yasayip herseye ve herkese bu kadar ulasilabilirken bunun gitgide yok olmasi bana hep enteresan gelmistir..

Kanada'da gonullu calisma cok onemli, herhangibir yerde sadece gonullu olarak calismaniz bile is deneyimi sayiliyor..Bazilari bunu kalpten,gonulden yapsa da bazilarida sirf deneyim olabilsin diye zorunlu olarak gonullu aktivitelere katiliyor..


Benim de bitmek bilmeyen hayallerim var herzamanki gibi :) Bu facebook, instagram sosyal aglar cikti cikali hic konusmasakta ilkokul arkadaslarim, eski isyerindekiler, buradaki arkadaslarim, bir kez karilasip sonrasinda birbirimizi sosyal mecralardan ekledigimiz insanlar ve hatta küstüğümüz konusmadigimiz arkadaslarimiz ve dahi eski sevgililerimiz  bile napiyor ne ediyor az cok fikir sahibiyiz.

Buraya geldigimde internet uzerinden bazi gruplara katildim, buraya gelen Turklerden olusan mesela..Oyle ozellikli, oyle  yetenekli, egitimli ve kendilerini geliştirmiş insanlar ve buraya geldiklerinden dil gelistirme, deneyim olmadigindan ya da okulu bitirmek veya cocuklarini yetistirmek gibi cesitli sebeplerle evde oturuyorlar..

Türkiye'ye bakıyorum sonra..Son donemde isten cikartilan bir suru insan ve daha gecen gun 150 kisi sadece tek bir kurumdan isten cikarilmis olan bir cok yetenekli insan evde oturuyor..Yetenekleriyle birlikte..Okuldaki arkadaslarima ve kendime bakiyorum cok yogun gozuksekte bir o kadar da bos vakit var..Etrafimdaki Kanadalilara bakiyorum yine yeteneklerini korelterek oturuyorlar..

Halbuki  facebook ve instagrama bakiyorum bir yandan kocluk yapan arkadaslarim var, zumba, yoga, yemek, korolarda sarki soyleyen, cikolata dukkani acan,kurslara giden ,dans eden,resim yapan ,hatta cocuk yetistirme konusunda master duzeyine gelmis, finans,bankacilik, satis, excel konusunda asiri bilgili daha aklima gelmeyen neler neler...



Okulda da bir suru bolum var business, digital marketing, ascilik, moda tasarimi neler neler ve dunyanin heryerinden insanlar var farkli diller ana dili olan..Kimse birbirinden birseyler alip gelismiyor bence..

Ayse Arman bahsetmisti bir siteden..Insanlar neler yaptigini daha dogrusu yeteneklerini yaziyor sunu yapabilirim bunu yapabilirim diye..Para yok, kazandigin sey zaman, timebank falan da diyorlar..Ornegin sen diyorsun ki benim bilgi alanim Yoga, bir kisi senden 1 saat yoga ogreniyor, sende kazandigin 1 saati ogrenmek istedigin baska bir konu uzerinde kullanabiliyorsun ister ayni kisiden istersen baska birinden...Zamaninda maddi olarak zorlanan bir grup Ispanyol komsunun bir araya gelip olusturdugu bu olusum bayaca etkin seyler yapmis.Ispanya'da yasarken gorup bunu Turkiye'de uygulayan 2 kadinin sitesini yazmisti..Ancak siteye giris kayit olmak falan oyle zordu ki altyapisindan sanirim, buyumedi o olusum..Gecen baktim siteyi dahi bulamadim..Yalniz fikir beni cok etkilemisti..

Mesela ben ogrenmek istiyorum bir iki kelime de olsa baska bir dil, yada isyeri acarsam nasil bir sosyal medya plani yapmaliyim, zumbanin basit olsada ilk bir kac figuru neler, yada dogru beslenme yontemleri, yada bilmedigim milyonlarca yemek...Herseyden birazda olsa bir bilgi sahibi olmak bence super birsey..Acip youtube dan izlemektense canli canli bu deneyimlere ortak olmak...Ben de ogrendiklerimi bildiklerimi paylasmak isterim.., bir Hintli,bir Brezilyali, bir Japon Temel fikrasindaki gibi birlikte menemen yapsak mesela afiyetle yesek sonra bir sabah kahvaltilarina bizim menemen eslik etse muthis olmaz mi :)

Hem de elimizde internet, Skype gibi seyler varken dunyanin istedigimiz yerinde istedigimiz insanla gorusebiliriz konusabiliriz.Yemek mi ogretecegiz ayni anda bilgisayar ve skype uzerinden yapabiliriz.Matlarini alan bir grup insan evlerinde yoga yapabilir..Ayni ulkede ayni sehirde olan insanlar toplanabilirler bile..

Haftaya okulla konusmayi dusunuyorum bakalim internet sitesi konusunda falan destek alabilir miyim diye..Bir ogrendim ki teknik isler su ogrenci halimlen benim suanlik kaldirabilecegim seyler degil..Imece lazim :) para toplaninca adi salma oluyordu galiba :)

Isterim ki benim dahi 10 yildir yuzyuze gorusmedigim bir arkadasim sykpe uzerinden yemek yapmaya cok hevesli ve ogrenmek isteyen ancak matematik ve bilgisayar muhendisligini ayni anda okuyan Asyali ev  arkadasima bir patlican musakka ogretsin Skype uzerinden..:) Ingilizcem yok patlican musakkayi nasil ogreticem mi diyeceksiniz, amann o en son onemli seyyyy..Biz anlatiriz herturlu istedigimizi :) Su mesefaler kalksa Turkiye ve baska ulkeler arasindan..Gercekten bizi tanisalar...

Hayaller gerceklesmesi icin kurulur :) Baksaniza snapchatte kalpler gonderen tavsan bile olabiliyorsak neler yapariz :)

Ayrica baska fikirleriniz varsa paylassak hani Arzu orda sunu yapabilirsin bunu yapabilirsin diye ve gerceklestirsek ne guzel olur...

Hemen 2. semestr baslasa da okulla konussam biran once :) Beni destekleyen sevdigim insanlar yanimda zaten onu soylememe gerek yok bile...Su siteyi acalim biran once...

Cook sevgiler

1 yorum:

  1. Büyük hayalleri gerçekleştirmek hayatımızdan büyük parçaların kopup gitmesin olabilir. Simyacı kitabı bana bunu öğretmişti...

    YanıtlaSil