Eee Napıyoruz? Gidiyor muyuz?


Bu aralar çevremde en çok konuşulan konu yurtdışına gitmek...Yurtdışına gidicem yaa..Ya bi anlatsana oralar nasıl? Sen git sonra bize de yol aç..

Hal böyle olunca ben sandım ki ülkede kimse kalmayacak,herkes çoluğu çocuğu alıp gidecek..İlk başvurup gidenler gitti  veya gidecek sonra biz valla kalıcaz dımdızlak ortada diye bir korku hali hasıl oldu bende.
Daha para biriktiriyorum az daha zamana ihtiyacım vardı nooldu bizim hayaller yalan oldu dedim.Orada da Google'da en çok yapılan aramalar listesi derin bir ohhh çektirdi bana.Çünkü hepimizin yaptığı gibi ülke gündeminin yanı sıra futbol takımlarını,Gülben Ergen'in haber spikeri olmuş kocasını,dizi oyuncularının aşk hayatını,kpss siz alım yapan kurumları araştıran çok ciddi bir kesim var o yüzden rahat olabiliriz.

Yurtdışında okumuş çook üstdüzey yöneticiler de buradaki rahatlığı,konforu,karizmayı istediğine istediği gibi davranma lüksünü,bu ünvanları,parayı falan kolay kolay bırakıp gitmeyeceklerinden araştırmalarımıza devam edebiliriz.

Yabancı diyarlarda iş imkanlarını araştırırken keşke araba tamircisi,tesisatçı,uzun yol şoförü ne biliyim badana boya ustası olsaydım diye içimden bayağı geçirdim.Çünkü bende yazılımcı bilgisayar mühendisliğinin herhangibir yönü ile ilgili kafa yok napıyım..Onun dışında da marketingci.finans,bankacı falan tüm dünyada zibilyon taneyiz.İşte kurtarırsak dijital marketing.SEO,Adwords,sosyal medya uzmanlığından belki kurtarırım,

Beni biliyosunuz Kanada birinci sirada..Ama işte Kanada,Avustralya gibi ülkelerde üniversite,kolej,master gibi 2 sene bir okul okuyup katkı sağlayacaksınız sonra çalışmaya sıra gelecek yada onlarin ihtiyaci olan bir mesleginiz olacak..Biraz birikmişin varsa yapılır mı? Aldırmayın sınıf arkadaşlarınızın genç olmasına, 30'dan sonraki aklınla üniversite okumak gibisi var mı?

Dubai,Katar bu aralar daha gözde..Herkes gözünü oralara dikmiş vaziyette..Hem para biriktirebilirsiniz,hem de biz Türkleri çok severler, iş bulmamak imkansız gibi efsaneler varsada oralara gitmeden bir bilene sormak lazım diye düşünüyorum.

Singapur bu aralar çok dikkatimi çekiyor.Bir arkadaşımla Çince kursuna da mı gitsek naapsak diye konuşmuşluğumuzda oldu..Araştırılıp uygun koşullar bulunursa neden olmasın ya Singapur baya keyifli olabilir.

Amerikayı bilmiyorum..Macera dolu Amerika gezilerim düşündüğüm gibi macera dolu olmadığından yaşama fikri,kabul edilme fikri,para kazanma fikri bana çok uzak..Gidebilirse kardeşim ekimde 1 aylığına Boston'a gidecek o zaman belki daha net fikrimiz olabilir..

Yine de bu işler hiç kolay değil o kesin..Benim gibi sorumluluğunuz yoksa işiniz daha kolay, karar verir gider sonra da su akar yolunu bulur..Kızım koca bul ya oradan bir tane hayatını kurtar gibi akıl verenlerim bol, fakat o olmasa da olur tek kişi hertürlü kendini idare eder,Çoluk çocuk sorumluluklar e bir çoğumuz halihazırda zaten borçlu. 10,000 dolar gel başla canım arkadaşım diyen de yok fakat adım atıp birşeyler yapmadan da olmuyor bu işler..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder