Kanada Ozel Bolum

Bu blogu yazarken yasadigim herseyi dijital bir gunluk olarak baslamak istesemde yavas yavas Kanada'ya gitmek isteyenlerin gonullu neferi yolunda hizla ilerliyorum :)

Yinede super oldu, ne cok insanla tanistim konustum sira sira sorular geldi.Bu yaziyi okuysaniz ve aaa benim aklimdaki sorular diyorsaniz sizin gibi yuzlerce insanin olmasi sizin icinizi rahatlatsin.. Instagramdaki ve Twitterdaki yeni tanistigim sosyal medya arkadaslarim, bu yazim sizin icin :)

Simdi valla Kanada'ya gitmek isteyenlerin basucu yazici olarak bunu print edin canlarim..



Kanada'da yasam konusuna gelelim..Oncelikle bu senin okulun nasildi, memnun musun sorusunu dusunmeyin..Gercekten..Dil okuluysa gittiginiz hepsi hemen hemen ayni, Turkler'le arkadaslik ederseniz dunyanin en iyi dil okuluna gidin sorry ogrenemezsiniz..Dusunsenize anadilimizi o acik cocuk beynimizle 3 senede ogreniyoruz, 6-7 ay okula gidip muhtesem sakir sukur konusmayi beklemeyelim..Birde bu ingilizce bayagi genis bir dil ogrenmek gereken cok sey var..Kritik soru su siz ogrendiginiz ingilizceyi nerede kullanacaksiniz? Benim okulum ILSC de gunluk ingilizce disinda is ingilizcesi ve gonullu calismaya imkan veren programlar vardi.Sizde farketmez hangi dil okuluna gideceksiniz kendi ihtiyaciniza gore bu programlari sorgulayabilirsiniz.Yani gunluk hayatta kullanayim istiyorum diyorsaniz communication siniflarini, iyi grammar ogreniyim, sonra college'a devam da edebilirim, writing tarafim guclu olsun diyorsaniz kolejlere hazirlayan academic siniflarini, is ingilizcem olsun kalkiyim tahtada sunum falan yapiyim, mail formati nasil olur,cv nasil hazirlanir,is gorusmelerinde nasil olmaliyim diyorsaniz business english siniflarini, 1 ay bir yerde gonullu calisiyim kalmak istersem bana da iyi referans olur derseniz gonullu staj programini ekleyebilirsiniz..Benim gibi tum bunlari aylik aylik yapabilirsiniz, yada IELTS TOEFL sinavlarina girmekse amaciniz oyle siniflari arastirisiniz mesela..Ben communicationdan baslayip, sonraki ay biraz grammar tazeliyim dedim, sonra business sertifika programina katilip, 1 aylik stajla 7 ayi sonlandirdim, Iste adi sani onemli degil okulun hepsi ayni,bosverin okulunuzda sizin ihtiyaciniza cevap verecek programlar var mi onu arastirmak en guzeli..

Biraz daha para veririm diyorsaniz veya uzun sure bir college'a devam da edecekseniz dil okulundan ziyade college veya gideceginiz universitenin dil okuluna devam etmeniz cok daha yararli elbetteki..Yuksek lisans icin IELTS, TOEFL notlarinizin cok iyi olmasi,okulun sinavlarini gecmeniz ve birde kabul almaniz gerekiyor, asiri kolay degil yani..

Calisma hayati da dusunuyorsaniz ya universite yada college bitireceksiniz ama iyi bir okul George Brown,Humber,Seneca gibi..Okul bitince Turkiye'dekine cok benzer bir surecinizin oldugunu soyleyeyim de ulan ruyalar ulkesine geldik nooluyo arkadas saskinligina dusmeyin :) Bizim gibi o sirketten bu sirkete atla zipla pek olmadigindan ise alim surecleri zor ve zorlayici soyleyeyim...Bir giren uzun ure ayni sirkette devam ediyor genelde..

Gelelim homestayim filanca streetteymis orasi nasil bir yer konusuna, acikcasi hepsi okulunuza 40-45 dk uzaklikta e buda normal..Merkezde oturabilen biri ne diye yabanci ogrencileri agirlasin,yemek vs yapsin di mi? Homestayini sevip 6-7 ay kalan da var, 1-2 ay sonra diger ogrencilerle birlikte veya kijiji.ca 'da buldugu eve oda arkadasina gidende..Ilk ayi zaten odeyip gidiyorsunuz,sonra severseniz okula odeme yaparak homestayinizde devam edebilirsiniz...Bi gidin bakalim yaaaa hayat sizi yonlendiriyor.Biz Turkuz hemen cozuveririz herseyi..

Ulasim icin bizim metrobusun minyaturu streetcarlar var once onunla metroya gidersiniz ordan okulun bulundugu duraga.. Tum okullar bir metro istasyonuna yakin zaten, Metroda cok kolay merak etmeyiniz..Aylik metro kartlari var 125-130 dolar sinirsiz binip binip gezin..:) Okulda da satiyorlar bu kartlari, metronun altindaki giselerde de..Yalniz okuldan alirsaniz daha ucuz.

Telefon hatti icin birkac gun kendi telefonunuzun wi-fi ile idare edersiniz, Turkiyedeki hatti hic goturmeyin..Sonra ogrenci isi bir hat alirsiniz orada, ogrenci isi yani dedigimde 30-40 dolar uzgunummm..

Banka hesap actirmak cok kolay orada,pasaportunuzla aciyorlar.Ben bankaci isi yaptim, polemige girmedim.Hesabi actirdiktan sonra parami ay ay degil toplu bir sekilde hesabima gonderdim.

Amerika'ya gideceksiniz vizenizi buradan alin cok kolay..Kanada vizeniz onaylanmissa yuksek ihtimal Amerika vizenizde onaylanir..Orada cok ugrasirsiniz gerek yok..Okul gezileri de oluyor bunu yaninda kendinizde gidebilirsiniz..Okulda surekli turlar oluyor Newyork 3 gun 400-500 dolar otobusle, Fransiz Kanada'si (Montreal-Ottawa ve cevresi) 350-400 dolar otobusle, Niagara Selalesi 60-70 dolar, Blue Mountain kayak icin 150 dolar, CN Tower,Toronto Island vs gezileri de var..Disaridan arastirsaniz belki daha uygun fiyata bulursunuz benim gorduklerim..

Size tum samimiyetimle soyluyorum ben gitmeden bunlarin cogunu arastirmadim bile, gidince yasarim gorurum dedim cunku 33 yildir planladigim hicbirseyi planladigim gibi yasayamamis bir insanim..Ben sadece,kur olarak Sterlin ve Amerikan Dolarindan daha dusuk ve o an yasadigim hicbir seyi isi,aski,cevreyi yasamak hatta gormek dahi istemedigim icin gittim Kanada'ya.Iyiki de oyle yapmisim.. Gidin gorun yasayin.. Kalacaginiz zaten bir sure, kalmaniz yasamaniz gerekiyorsa siz zaten tum cabanizi ve arastirmanizi yapacaksiniz ve kalacaksiniz da..Kafaniza is bulmayi koymussaniz sinirlari zorlayacaksiniz, homestayi sevmediniz mi gidiceksiniz okulun homestay departmanina 'yok abi degistireceksiniz' tadinda konusmayi nasil yaptiginizi gorun,cekin videoyaya hatta bana gonderin...Gittiginiz anin tadini cikarin, bunlardansa neler yasayacagim, kimlerle tanisacagim, nasil kendime birseyler katacagim diye dusunun,bunlarin dusuncesi inanin cok daha heyecanli..Benim cok sevdigim ve fikirlerine deger verdigim yoneticim ve ayni zamanda arkadasim demisti ki ingilizceyi buradada ogrenirsiniz, sen nasil bir insana doneceksin,kendine neler katacaksin onemli olan bu, simdi daha iyi anliyorum ne demek istemis..

Gelen sorularin son cevaplari da bunlar, Kanada'da yasamak , ogrenci olmak icin daha fazlasina inanin ihtiyaciniz yok..Yalniz sizden birsey isteyecegim sevdiyseniz,begendiyseniz, bu kiz yazsin devam etsin daha cok insan okusun derseniz yazimi sizde kendi facebook,instagram,twitter hesaplarinizda da paylasirmisiniz? Dijital bugunlerde ilgi alanim belki bana destek olmak istersiniz :)

Sadece Kanada'ya gitmek istiyorum diyin ve cok keyifli zaman gecirin oralarda,

Sevgiler

Arzu











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder