isini Sev

Korkularla yasadigimiz her an omrumuzden giden bos bir parca...Anlasilabilir elbet, ev gecindirme kaygisi,odemeler,toplum icinde kendimizce edindigimiz yeri kaybetme korkusu ne biliyim bir suru sey devreye girebiliyor...

Bu zamana kadar kurumsal hayattan bir sureligine yada sonsuza kadar cikmis olan kisilerin bazen eglenceli, bazen ofke ve aci dolu, bazen basariyla agzimi acik birakan bloglarini, hikayelerini okudum veya dinledim...

Acikcasi ben severim kurumsal hayati, annem ogretmen babam muhendis, bizim ailede pek yok oyle girisimci,serbest meslek erbabi..Ondan midir bilmem kendi isimde harbiden kendimi bulabilir miyim becerebilir miyimbu konuda pek emin degilim..


Eeee is arama, ne yapacagina karar verme isi de bir surec..30'dan sonra birseyleri degistiriyorsaniz olmusken en iyisi olsun diyorsunuz bir yandan, e diger yandan surprizlerle dolu bir ulkede yasiyorsunuz...Geciminizi de saglamaniz lazim..Herseyden once ise alim sureci assesmentlar, gorusmeler vs baslibasina bir surec..Bu surecte bos mu duralim..? 

Ben gercekten enteresan buluyorum, bos bos vakit geciren, basi kesik tavuk gibi dolasan,icine kapanan,sucu etrafinda arayan insanlara..O kadar guzel bir hediye ki bu hayat,biz insanoglunun oyle mucize yetenekleri var ki, niye kullanmiyoruz diyorum..

Mesela bu ay ben kurumsal bir firmadan maas almadim,hala beklemedeyim, oturup evde beni ne zaman arayacaklar diye bekleyecek bir tip de degilim ve neredeyse eski isimdeki 1 aylik paraya yakin para kazandim, nasil mi?

Once bir dolap temizligine giristik kardesimle, ne kiyafetlerimiz var etiketleri uzerinde duran veya bir kere giyip yuzune bakmadigimiz ayakkabilar,cantalar...Onlari bir satis sitesine koyduk, satislar fena degil :)

Tamam Ingilizce dunya dili, yalniz unutmamak lazim ki Turkiye'ye gelip expat olarak vs. calisan yabancilarin sayisi hic az degil..Nasil ki biz Ingilizcemizi gelistirmek icin yurtdisindan kisilerle konusuyoruz,onlar icin de online pratik yapabilecekleri sizin de bu konuda para kazanabilecegiz siteler mevcut..Bir video biraz da kendinizden bahseden bir yaziyla siteye kaydoluyorsunuz, kabul edilirseniz konustugunuz saat uzerinden para kazaniyorsunuz...

Vee son olarak o kadar kredi falan cekip gittim, ogrendigim dili kullanabilecegim birseyler yapayim yani dedim..Dunyadaki bir cok sirket su meshur cost-cutting i yapiyor ee napalim bizde bunu bir sekilde kullanacagiz..Bir cok, ozellikle yirtdisindaki sirket freelance, proje bazli isleri online yaptiriyor..CV nizi gonderiyorsunuz, mulakat yapiyorsunuz,belki size bir ornek olay calismasi gonderiyorlar pre-test gibi... online insan kaynaklari sureci gibi dusunun, isle ilgili size bilgi veriyor karsilikli online bir anlasma yapiyosunuz..Bu 1-2 aylik veya daha fazla bir pazarlama calismasi ve pazar arastirmasi olabilir.seo,google adwords calismasi olabilir, kisa sureli icerik yazimi olabilir, tercumanlik olabilir bir suru sey..Mesela ben Turkiye'ye de yatirim yapan bir Kanadali firmanin SEO tarafinda destegi ve bir takim marketing calismalari icin 3 haftalik azimsanmayacak cok guzel bir paraya anlasma yaptim bugun..

Bu arada,gectigimiz gunlerde bir panele gittim.Adi cok ilginc gelmisti 'kurumsal fanustan girisimcilik denizine sicrayin'..Konusmacilar Turkiye'nin en iyi universitelerinden mezun, cok iyi kurumlarda adi oo super firma denilen yerlerde guzel pozisyonlarda calismislar..Sonra hayallerinin pesinden gitmisler biri inovasyon sirketi kurmus,biri kendi mutfaginda yapmaya baslayip simdi atolyelesen saglikli yasam urunleri markasi kurmus, digeri bu ara bircok kisinin kullandigi Sinemia 'yi...

Benim en cok ilgimi ceken, isinisev'in kurucusu oldu.Isinisev sitesine giriyorsunuz, orada kurumsal firmalarda calistiktan sonra kendi istedigi isi yapan,hayallerini gerceklestiren insanlarla gorusme ve isterseniz 1 gunu o iste birlikte gecirme sansiniz var..Ah keske yoga hocasi olsam, kendi cafem olsa, kuafor mu acsam, blogger mi olsam, spor salonu mu acsam gibi onlarca meslekle ilgili fikirlerinden faydalanacaginiz isinde kendini ispatlamis bir cok kisiyle gorusebiliyorsunuz..Boylelikle henuz dusunce asamasinda, hali hazirda calisiyorsaniz fikir edinmek acisindan super dusunulmus bence..Hazir suan videolar ucretsizken gorusme yapmasaniz bile bir inceleyin derim...

Aaa ayrica, isini hali hazirda cok severek yapan arkadaslarim,ayyyy siz ne kadar sanslisiniz diyor,adiniza cok mutlu oluyor, yinede yazimi sonuna kadar okudugunuz icin coookkkk tesekkur ediyorum :)

Sevgiler,

Arzu







1 yorum:

  1. network çok önemli bunu geliştirebileceğimiz en iyi platform sosyalmedya ve digital dünya ... yeni nesil insan olmayı başardın sen Arzu . Kurumsal fanustan çıkıp girişimcilik denize yelken açtın " tebrikler . hayat cesurları sever. sertan başoğlu .

    YanıtlaSil